Kalaset avklarat

I går firades min 30 årsdag lite i förtid. Fyller inte eg förens på tisdag. Men kalas på en vardag har jag aldrig tyckt om.
Morgonen började med frukost på sängen. Så mysigt. Med kanelbullar, Lucas påminnde pappa att det va kanelbullens dag. Fast jag fick inte i mig kanelbullen så tidigt. Jag har iof svårt att äta överhuvudtaget på morgonen. Men frukost på sängen av barnen är ju guld värt. Man lever ju för det. 2 gånger om året. Födelsedagen och morsdag.

Sen började jag baka lite bröd och gjorde pajer till middagen. La upp de sista kallskurna.
Maken och barnen var ute i skogen och letade efter dekorationer till min dukning. Lite fina höstlöv, rönnbär och kastanjer hade de hittat. Sen dukade jag med det. Vad fint det blir. Det enda bra med hösten är de vackra färgerna :-)
Folk började droppa in vid kl 16 och sista gick kl 1. Det blev trångt i köket. Kommer bara Makens bror med familj så är vi 12 personer här hemma. Med våra barn och hans barn :-) Vi har ynglat av oss med lika många barn.

Fick massa fina presenter. En del fickpengar till vår förhoppningsvis resa i vår. Mitt favvo godis i en Alvar Alto vas. Hela var fylld med marianne kulor... Mumma. Tack svägerska. En flaska Baleys, galliano, kokböcker och Liza Marklunds senaste bok.

Nu ska vi äta frukost här. Blir ganska mycket kallskuret över;-) Så svårt att uppskatta hur mycket mat som går åt. Så det blir lyxig frukost med massa goda salami, parmaskinka, rostbiff, kalkon osv. :-)

Gottis.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Låter som ni har haft ett trevligt kalas. Lite nyfiken om det blev ruccolapaj eller inte?

2008-10-05 @ 11:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback