Sjuk dotter

De ringde från dagis för en halvtimma sen. Nelly är varm, hon är inte sig själv. ( Läs hon hoppar och studsar inte konstant ) Hon ligger bara i soffan och orkar inte göra något. Vi har inte tempat henne ännu.

Så det var bara att klä på sig.  Det var den lunchvilan ;-)  Hämta henne. Fick hem en Kamin som inte ens orkade gå. Så hon fick åka vagnen hem.  Vi bor kanske 100 meter från dagis. Eller kan inte uppskatta, men jag ser dagis när jag tittar ut från vardagsrummet. När vi kommer hem så tempar jag och skickar henne direkt i säng. 39,5 :-o Stackars liten.

Så maken får komma hem från jobbet så jag kan gå till BVC med lea samt hämta storebror i skolan. Har inte hunnit fundera på detta tidigare. Hur gör jag om någon av de små är sjuka med lämning av storebror? Det är en ganska bra bit till skolan. Tar ca en halvtimma enkel väg. Kommer Nelly orka det i morgon? Cim orkar inte gå den sträckan, så jag kan ju inte ge bort hans plats heller. Kan ju inte ha Lucas hemma för att de andra barnen är sjuka.

Hur gör ni andra som är i samma sits? Lucas är för liten för att gå själv.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Hehe...låter lite jobbigt med många barn...!

Men det löser sig nog...

Större bil? En trillingvagn? För de två minsta och för den som är sjuk? Haha...

Du har kanske någon gullig barnvakt som kan hjälpa dig att passa sjuklingen så länge? Hoppas det löser sig!

2008-09-12 @ 03:36:24
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: MalinI

Haha trilling vagn??? Jag som redan nu spyr på syskonvagnen ;-)

2008-09-12 @ 08:06:32
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback