Allt går inte som man tänkt sig.

och man kan få sig lite tankeställare om hur skört livet här.

Varje onsdag försöker jag åka i väg och simma med tjejerna. Det är skönt med lite egentid.
I dag blev det inte som det brukar.
Vi tvekar oss i bassängen som vanligt. Kallt som bara den. Tror inte termometern fungerar på torvalla.

Annika simmar ett varv och sen går hon upp. Hon har lite problem med knät eller vad det är så jag tänkte inte så mycket på det. Trodde hon skulle vila lite. Fortsätter simma och hör hur någon börjar hosta. Men reagerar inte. Alla hostar väl i förkylningstider.

Men ser att Lena har gått upp till sin mamma och hon börjar ropa. Shit. Det har hänt något. Försöker simma på i vattnet, men det gick inte så fort som jag hade hoppats.
Väl uppe så springer Lena för att ringa ambulans. Annika har svårt att andas och hostar blod. Vid något tillfälle så lyckas vi iaf hämta Annikas kläder, samt klä på oss. Fast jag fick ju aldrig av mig baddräkten. Men det var ett senare problem. Ringer Annikas man och förklarar snabbt läget. Jag säger att jag hämtar upp honom och skjutsar honom till sjukhuset. Han hade tagit en öl och var inte i körbart tillstånd vare sig pga det eller att ens fru är på väg till sjukhus. Lena åker med sin mamma till sjukhuset i ambulansen.

Annika mår väl under omständigheterna bra nu. Men jag vet inte vad som har hänt. De har tagit prover och hon blir kvar över natten.

Har precis varit ute med deras hund och sen tagit mig en dusch. Nu är man väl inte riktigt i fas för att gå och lägga sig. Lite uppjagad och nervös.

Men. Jag är glad att folk hjälper till när saker händer. Alla stod inte och glodde bara. Kom fram ett par kvinnor och försökte hjälpa till så gott dom kunde.
Tack :-) Sånt värmer. Själv blir man chockad och vet inte riktigt hur man ska bete sig.

Trots att jag visste att Annika andades själv och mådde ändå bra. Pratade och var vid medvetande. Hade koll på allt som hände var det läskigt att se henne rullas in i ambulansen.

Tänk om det var något av mina barnen som behövde åka ambulans?
Hur reagerar man då? När jag satte mig bakom ratten för att åka och hämta hennes man så klappade hjärtat lite extra. Skulle inte kört själv om det hände något av de mina små något.

Hoppas vi får något svar snart om vad som hände med Annika.

Ska försöka få i mig teet och försöka gå och lägga mig.






Kommentarer
Postat av: Camilla

Fy otäckt! Hoppas de fått reda på vad det är så de kan behandla henne!!

Kram

2009-04-16 @ 09:27:40
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Annie

Ja urch och fy!

De var inte en vanlig onsdags simning i går vill jag lova!!!!

Fy!!!

2009-04-16 @ 21:28:39
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: Annelie

Gud vad läskigt! Vad var det som hände?

Kram

2009-05-11 @ 09:51:52
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback