Jag förstår inte varför det alltid blir så sent...

När jag ska hitta på något. =) Eller det kanske beror på sällskapet.

Vi var iaf ute på Sakura och åt i går. Underbar mat, men man är alltid där. Men så fick det bli. Man går aldrig därifrån missnöjd.

Vi åkte iaf i väg vid halv sju snåret, mötte upp A på tåget. Åkte in till stan och begav oss till sakura. Åt och drack gott.
Efter vi var klara så gick vi för att ta en drink. Träffade på någon smått överförfriskad karl som talade om att jag hade världens vackraste ögon. Sen tyckte han att det var jobbigt för mig som hade fyra barn och var singel. Va??? Vart fick han de ifrån. Jo men om du sitter där i baren med uringnig och pratar med en massa killar bara så är du singel. Försökte säga till honom att jag var där med min man. Då fick han för sig att A var min man. Jaja... Han försvann efter ett tag då jag inte var interesserad.

Vid tolv snåret fick vi sms av syster att hon gärna ville att vi kommer hem. Visst, vi packar ihop och beger oss hemåt. Missar tåget... Dörrarna stänger igen då vi kom upp för rulltrappan. Upp och tar en bulle hem i stället. Annars skulle det ta minst en timma innan vi kom hem.

A följde med oss hem. Insåg redan då att kvällen kommer nli lång =) Puss på dig. Älskar dig ändå. Men när Cim vaknade vid 4 och jag inte hade hunnit i säng blev jag lite putt. För Cim vägrade somna om. Så det var bara till att gå och leka lite med honom och se till att han inte väckte alla som sov. A somnade sittandes i fåtöljen stackarn. Så gick och hämtade ett täcke till honom.

Kl 7 kom övriga barn upp. Åtta gjorde jag frukost. Väckte A och A. A åkte hem och vi åt frukost, sen dök jag i säng vid 9. Helt slut. Då hade jag varit vaken i 27 timmar. Gäsp. Sov till halv tolv då det var dags att åka i väg på 5 års kalas borta i Järfälla. Kul att ses, det var länge sen. Vi missade självklart tåget, men sånt som händer. Vi var på plats 5 över två och kalaset började 14. Bra jobbat.

Men... Vi skulle åka hem därifrån.  Vi kommer ut därifrån vid kvart över 4. Missar en buss. Kommer dock en några minuter senare. VIsar sig att vi skulle missa pendeltåget. Jaja, ingen fara det går ju en om en kvart. Den gick... Men. När vi kom till Karlberg togs tåget ur trafik. Inga tåg gick vidare söderut. Vi väntar en stund, sen bestämmer vi oss för att gå till st eriksplan för att ta tuben till farsta. Så vi börjar knata och barnen blir hungriga och Cim är SÅ trött. Skulle jag oxå vara, 2 år, klivit upp tok för tidigt och inte hade någon vagn. Vi stannar vid en korvkiosk och barnen får korv och pommes. Vilken lördagsmiddag ;-) Vi kommer till farsta med tuben och går till tåget. Ett tåg rullar in ca 1 timma sent. Samma tåg som vi borde ha åkt om det inte togs ur trafik. Vi hinner åka en station sen blir vi stående. Signalfel. Efter fem minuter rullar det vidare en station till. DÅ tas tåget ur trafik. Jag höll allvarligt på att bli galen. Stod och slet i håret. Nu var det inte bara Cim som var trött, utan även Nelly.


Strax efter kl 19 var vi hemma. Nästan 3 timmar för att ta sig från Veddesta till jordbro. Tar normalt kanske en 50 minuter. När vi kom hem så var det bara borsta tänder på barnen och lägga dom. Inte ett knyst har vi hört sen dess. Ingen som kommer på att dom är törstiga, kissnödiga eller ville ha 18 böcker. Först kalas på ett lekland och sen 3 timmars resa hem. Förstår dom. Skulle oxå deckat om det inte vore för en viss fröken ;-) som vill vara vaken nu.

Har precis sett igenom idol från i går. Tyckte det var lite tråkigt att Loulou åkte ut. Hon gjorde väl inte det bästa
framträdandet, men det var sämre personer i kväll. Tycker det är så kul att se/höra alla reaktioner på Lilla Johan. Han är ju så söt, att han har sån stor Fan Club.

Nej nu ska jag försöka få Lea att sova sen ska jag sova länge länge i morgon. Kommer vara själv hemma med Lea, för maken ska till sin syster och hjälpa henne med lite el och hämta dopklänningen vår. Hon har broderat in namnen på alla barnen inför dopen. Så även nu.

Han tar med sig de stora barnen så dom får träffa sin älskade faster.

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Men fyyy!

Jag skulle vilja slita mitt hår i rena förskräckelsen när jag läser! :-o

2008-10-25 @ 23:46:02
URL: http://sarasnaran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback