5 års kontroll

På måndag ska jag på 5 års kontrollen med Nelly. Men jag kommer ju inte ihåg vad som ska göras? Frågade Lucas min klippa som har koll på det mesta. Men han kom bara ihåg 4 års kontrollen. Han var ju så stolt att han klarade av att säga bokstäverna på syntestet istället för att visa på bilder vilka bokstäver det var. Han skrattade åt sköterskan på Bvc när hon sa att visa vilken boksta jag pekar på. Först skratt och sen frågan om varför när han minsann kunde bokstäverna. Puss på min lilla pojke. Eller stora.

Information om skolvalet till Nelly damp ner i brevlådan i dag. Hjälp. Stora tjejen. I augsti har jag två skolbarn. Lucas börjar ettan och Nelly förskoleklass.

Ska även ta med mig Cim eftersom han går ner i vikt och Lea för en vanlig mätning och vikttagning.

Cim väger mindre nu än vad han gjorde i mars förra året. Detta jullov har han ätit clementiner, lite mera clementiner och russin.

Fast... Iom dagisstarten har han börjat äta lite bättre iaf. Men... Mina hembakade bröd ratar han. Haha. Vilket betyg ger det till en själv. Tur att de andra i familjen tycker om dom. Han ska bara äta skogaholmslimpa. Eftersom han går ner i vikt så rättar sig mamma efter det. Annars brukar jag vara ganska noga med att dom ska äta det jag lägger upp åt dom. Men cim äter inte Han vägrar när han har bestämt sig för något. Trodde Nelly var envis, men det var hon visst inte.

Tips på något roligt jag kan göra som han kan viljas äta? När vi gjorde pizza i pepparkaksform åt han gott. Men det kan jag ju inte göra varje dag heller. Då fläskar hela familjen på sig ännu mera ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback