Har inte övergett bloggen

Bara tagit en liten paus. Har inte orkat bry mig riktigt. Sen jag blev sjuk så har jag inte orkat. Mådde så dåligt med halsflussen. Usch har nog aldrig varit så sjuk. Denna feber som jag hade. Jag säckade i hop mitt på vardagsrumsgolvet när jag skulle förflytta mig till toaletten från soffan. Kroppen bar mig inte.

Var på Lucia tåg i fredags på skolan. Blev väldigt besviken faktiskt. Mest på föräldrarna. Inte på dom vackra barnen som sjöng.

Om man går på sitt barns lucia tåg. Gått tidigare från jobbet så borde man ju vilja se lucia tåget. Inte stå och snacka sönder det. Stod 2 pappor brevid mig och var inte tyst en sekund tror jag. Många hysade runt omkring. Men de pratade högre ett tag. Sen sa fröknarna till att barnen inte kunde koncentrera sig på sången.

Ska det behöva gå så långt? Kan man inte ge sitt barn den respekten att lyssna och se sitt barn i 20 minuter eller vad det tog?

I dag har vi haft kalas för älskade Nelly. Hon blir 5 på torsdag. Stora tjejen. Hon fick frukost på sängen i morse. Hon vaknade dock först, så hon fick gå och lägga sig så fick vi gå in till henne. Sen satt vi i hennes myshörna hela familjen och åt frukost.

Vi har haft lite tjejmys jag och Nelly innan. Lucas åkte i väg med sina gudföräldrar på julmarknad. ( han kommer inte hem förens kl 7 ) Anders åkte i väg med Lea och Cim för att hämta ett spel som en arbetskamrat hade lånat. Så vi fick tid bara jag och Nelly. Vad mysigt vi hade. Gjorde lite tjejsaker. Vi fixade oss i ordning, dukade för kalaset och väntade på gästerna.

Först ut kom en tjej på dagis. Jag känner inte barnet speciellt. Mer än att man hälsar när man lämnar och hämtar. Nelly och hon leker inte annars. Såg redan från början att det kommer nog inte gå så bra,. Men det ringde på dörren och flera gäster kom.
Sen börjar hon gråta stackars tjejen. Då hade det hänt en liten olycka. Hon hittade inte till toaletten och hon vågade inte fråga vart den fanns. :-( Så jag tog ut henne till badrummet, försökte hjälpa henne av med kissiga kläder. Tvättade av henne lite och gav henne lite kläder. Men hon ville inte komma ut. Försökte muta, lirka osv. Men jag känner inte barnet och jag lyckades inte. Så det var bara att ringa mamma. Barnets mormor kom med rena kläder och tjejen gick hem.

Ett annat av kalasbarnen kom inte heller. Hennes pappa ringde och lät lite uppriven. Nja alltså vi får inte med oss E hem till Nellys kalas. Jag vet inte vad det är med henne.

Erika och Claes kom med sina barn och grann flickan kom. Nelly och grann flickan leker fortfarande och jag sitter och har lite egentid :-) Nelly är nöjd med dagen. Hon har fått ett spel, en bok, en barbie docka och någon docka med sminkbord.

Sitter här och funderar på vad vi ska äta för middag. Tycker inte om att ställa mig att laga mat efter kalas med tårta osv.
Jag vill ha thai mat. Har en gryta jag gjorde i går, men det vill inte barnen ha. Den är lite för stark.

Nu ska jag se om jag ska lämna hem sista barnet. Anders är på väg hem med Lea och Cim. Så jag borde väl ha någon mat klar.





Kommentarer
Postat av: Erika

=) tack för idag Miranda slocknade på vägen hem tog vel sisådär 5 min efter att vi gått från er så sov hon å Nicolas hehe nu har vi bakat lussebullar å så håller vi på med ett nytt pepparkakshus =)



Gör du imorn då?? Vi höres kramis

2008-12-14 @ 19:14:41
URL: http://pandsy.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilka pappor.. pinsamt.



Gosig födelsedag.. det låter underbart! Och barnkalas.. vad ska man säga? ;)

2008-12-14 @ 22:35:42
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback