Min älskade dotter fyller 5 år i dag

I går innan vi sa go natt.

Nelly - Mamma vet du?
Jag - Nej vad vet jag?
Nelly - I morgon fyller jag hela handen full.
Jag - Ja det stämmer. Stora tjejen.
Nelly - Jag vet bara inte hur jag ska klara av att räkna när jag fyller 6 för det är ju mer än hela handen.

Sötnos :-)


Det var inget egentligen firande i dag. Sjöng lite när hon vaknade, sen så fick hon välja kläder. Prinsessklänning. Vad annars :-) 
Åkte till skolan med Lucas och sen åkte vi och tittade på hästar, råddjur, räv och får. Skansen släng dig i väggen. Dessa såg vi gratis på väg till farmors landställe :-D

Sen fick gumman gå till dagis med kalas.
Erika kom hit för att hjälpa mig med pepparkakshuset. Men... Det var ju trasigt.

Innan jag lämnade Nelly på dagis frågade jag vad hon ville ha för middag. Den som fyller år får bestämma i våran familj. Alltid. Fast det blir ju lite svårt med Anders och Lucas som fyller samma dag. Så Lucas får välja på födelsedagen så får Anders ta en annan dag.
Du får välja precis vad du vill. Ska vi åka till Pizza Hut? Mc Donalds? Hämta hem kina mat? Grekiskt? Tacos? Allt som hon tycker om.

Nej mamma... Jag vill ha köttbullar och makaroner. Rosa makaroner :-) Men inga grönsaker vill jag ha. Kanske jag vill ha lite ost till. Mamma får jag ost till?

Jaha.. Då var det bara att koka rosa makaroner och steka på lite köttbullar. Blev ingen ost. Det ångrade hon när det var dags för mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback