Regn regn regn

Å det värsta är att jag inte kan sitta inne resten av dagen och bara läsa, dricka te och bara softa. Men måste iväg och hämta barnen. Vill ju gärna ha hem dom på något magiskt sätt så jag slipper bli blöt... Nelly kan väl gå hem själv. Ser ju dagis från vardagsrummet. Men, Cim är för liten och Lucas har för långt...

Så det är väl bara att dra på sig regnjackan och bege sig. Hade tänkte hämta Lucas redan kl 12 i dag för att han skulle få spela lite Wii utan sina syskon. Men, jag vägrade bli blöt 2 gånger. Haha... Så han får spela med hjälp av syskonen.

Ska börja göra tårtor i kväll. En kompis son fyller 3 så jag ska göra bilartårta till lilla pojken. Han älskar bilar. För att öka på bilartemat så får han en lampa och målarbok av oss med bilar. :-D
Har lite bilar ballonger med som kanske slinker med. Varför inte överdriva när man ändå håller på...

I helgen blir det barnkalas samt genomgång av adventsljusstakar osv. Annars kommer det bli som alltid. Komma på ungefär 2 dagar före julafton att det saknas glödlampor, julgardiner som behöver strykas osv. I år SKA jag vara förberedd Första advent är om 2 veckor. Då ska jag ha julgardiner och adventspyssel klart. Ska även börja baka lussebullar. Barnen ville göra pepparkakor, men jag hittade ingen pepparkaksdeg när jag var och handlade. Orkar inte göra själv.

Nu vaknar Lea. Så mata och hämta barn.

Ha en trevlig helg.
Veckan har varit lugn. Lucas är i skolan för första gången denna vecka. Han har hunnit med att vara magsjuk samt att han ramlade i söndags. Han skrapade upp ansiktet och slog i näsan. Han blödde näsblod i säkert 1 timma efteråt. Nu är han lite gulblå på näsan. Han ser misshandlad ut stackars liten. Han ramlade rätt in i skötbordet när han sprang in i badrummet. :-(

Kommentarer
Postat av: Annie

Ja du é så gullig som ställer upp å gör tårtorna... Specigellt bilar motivet haha

2008-11-14 @ 20:25:22
URL: http://annieslivochtankar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback