Mutter mutter

Sonen min ligger inte på topp just nu. Hämtade honom vid halv två efter utvecklingssamtalet. Fröken var så stolt över honom. Ett A barn.... Jag var så glad. Stolt som bara en mamma kan bli. Sen, började helvetet...Först så kastade han ryggsäcken mot sin kompis. När jag sa åt honom att han inte fick så började han kasta jacka och tröja. Sen så vägrade han sätta på sig jackan. Då blev han arg för att jag sa att det inte var sommar. Han gallskrek åt mig att jag hade gjort honom arg. Någon annan blev ju ganska arg med.

Efter ett tag lugnar ner han ner sig.
När han och J ( kompis som följde med ) kom hem fick de gå raka in i duschen då de har varit på en bondgård i dag och tittat på hur dom mjölkar kor osv. Dom luktade skunk... När han har duschat klart uppspelta som dom var så började han kasta saker igen... Denna gången handduken upp mot väggarna så han har sönder en ljusstake som betydet ganska mycket för mig. Jobbade på dagis för ca 10 år sen och jag fick den när jag slutade av ett "favorit" barn. Jag vet... Man får inte ha favoriter. MEn jag tro de flesta har det iaf ;-)

Då brast det lite. För i samma veva höll Nelly på att börja med sitt berömda humör. Skit eftermiddag just nu... :-(


Säger som J:s mamma skrev i sin blogg tidigare i dag. Kan man få utbildning som mamma? Man vill sina barns bästa men det blir inte alltid i praktiken som man tänker sig. 

Just nu leker dom så fint, J, Nelly och Lucas. Cim sitter och leker med sitt tåg, Lea sover brevid mig. Var bara tvungen att avreagera mig en stund innan man råkar säga något dumt som man kommer ångra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback