Mycket här hemma

med bak, städande och förberedelser för 20 års firande.. Harkel. Just ja. 30 blir jag ju. Hade glömt bort. Eller förträngt.

Var på BVC i dag och blev skogstokig. Läkaren berättade att alla mina barn är överviktiga. Utan att ens se mina barn, utan att ens kolla på deras journaler. Utan enbart pga av att jag sa att alla barnen hade ätit som min lilla tjej.
Hon är en budda och växer mest av alla. Men jag är inte orolig nu. Om hon fortsätter så kommer man ju ändra kost när hon blir större. Men hallå, hon är inte ens 2 månader.Hon äter var fjärde timma ca 100 ml ersättning.

6 kg och 60 lång eller var det 59? Min budda :-) Jag ifrågasatte läkaren hur hon kunde ens kläcka ur något sånt innan hon ens har träffat barn eller kollat journalen. Sen sa hon att Cims dietist ang hans laktosintollerans ljög, för så små barn kan inte bli allergisk/överkänslig mot laktos. Sen att C reagerar direkt när han äter något med laktos, hörde inte dit. Frågade om Ls kolik kunde bero på någon laktos/ko mjölks allergi. Men nej då. Inte på bebisar. Hon sa även att jag inte förstår Ls signaler. Att jag alltid matar, vare sig det är blöt blöja, sällskap eller ont i magen som hägrar. Bull shit kärring.

Vilken tur att L är mitt 4 barn och att det inte är första och att jag vet att det finns många idioter. Mina barn, mitt ansvar. Jag känner dom bäst.
Tänk om det hade varit första barnet. Efter hennes behandling hade jag nog gått hem och gråitit och tyckt att jag var världens sämsta morsa. Nu blev jag bara förbannad så det pös ur öronen.

Nej nu ska jag till sängen innan jag somnar sittande.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Bra Malin stå på dig! Har också råkat ut för idiot-läkare. Klart att du känner dina barn bäst! Bebisar ska va tjocka :-D Kram

2008-10-03 @ 10:15:35
Postat av: Melinda

Men herregud vilken kärring!!



Hade hon ett rätt ens?

Jag skulle begära en ny! Bums!



Och småbarn/bebisar ska ju vara runda. OM något skulle hända har de ju inget extra att ta av...

Stå på dig!

Och som du sa, tur det var ditt 4e barn!



kram på dig

2008-10-03 @ 19:04:43
URL: http://phantera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback