Kolik barn....

Vill man ibland byta bort mot andra bebisar. Inte för att jag vill byta bort Lea mot något annat barn. Men... Henns kolik.
Vid 21 sätter det igång och det finns inget stopp på henne. Stackars liten tjej. Hon verkar ha så ont. Känner mig så maktlös. Runt ett två på natten har hon lugnat ner sig. Inte många timmars sömn här inte. Väckarklockan ringer kl 6 så jag ska hinna få storebror till skolan. Vi är trötta här hemma nu. Både jag och maken. Jag har iof fördelen att jag kan vila lite på dagen. Men då har man oftast kommit in i andra andningen. Gå hemifrån kl halv åtta och är sällan hemma före kvar över nio. Skola och dagis. Då har jag fått så mkt friskluft så jag är pigg.

Trött är jag nu... När Lea sätter igång. När man vet med sig att jag bara kommer få en si så där 4 timmars sömn. Som inte ens är sammanhängande.

I morse vaknade Cim kl 05:02. Lagom när maken stängde ytterdörren och gick till jobbet.

Denna trötthet som är nu i samband med en otroligt trotsig 5 årig gör mig inte till världens bästa mamma precis. Mår verkligen dåligt över att jag inte orkar välja konflikter med henne, att jag brusar upp i onödan.

Hon har ett ganska bestämt humör min dotter. Är hon sur är hon sur. Är hon arg så smäller det i dörrar och leksaker flyger. Hon har temprament. I dag tog det henne nästan 1 timma och gå från dagis till skolan. Tar max en halvtimma annars med lite kolla på vatten, plocka pinnar tid osv. Sen tog det ungefär lika lång tid att gå hem igen. På de två timmarna så hann det bli ett antal bråk mellan oss. Jag orkar och vill inte. Prövade nog allt i dag för att lirka hem henne. Ignorera, muta, leka hem henne osv. osv. Men inget dög. Slutade med att hon står och surar i en buske och jag nästan gråter.




Kommentarer
Postat av: sannispannisen

skickar en stor kram!!

julia skrek mycket i början och det var såå jobbigt. hoppas att det går över snart, tänker på dig. förstår precis vad du menar med att man gåre in i andra andningen, man är pigg, men ändå inte, fast tillräckligt för att typ inte kunna sova.

jag känner mig bakis och stissig.

skitjobbigt är det när större barnen trilskas och bebisen skriker, framförallt när man har bråttom!!!





kram

2008-09-23 @ 23:22:16
URL: http://humlansblogg.blogspot.com
Postat av: MalinI

Tack :-)



Man är inte utvilad kanske är ett bra uttryck. Inte pigg, inte trött

2008-09-24 @ 06:01:29
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Erika

Ooooh vad jobbigt. Kan verkligen inte sätta mig in i din sits.. Jobbigt.. Tänker på dig iaf.. Kram

2008-09-24 @ 10:29:36
Postat av: Marianne

Jag lider med er vännen! Hoppas det går över snart så ni får vila.

Det där med temperament känner jag igen. Har en fröken som är precis likadan, hade kunnat va henne du beskrev.

Kram

2008-09-24 @ 17:14:12
Postat av: sannispannisen

ja precis.

2008-09-25 @ 00:08:08
URL: http://humlansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Huvaligen!

Koliken - been there done that.

Det är fruktansvärt.

Har du inte någon som gör spädbarnsakupunktur där ni bor?

Kolla upp det!

Kramar!

2008-09-25 @ 13:55:02
Postat av: Melinda

Usch så jobbigt!

Jag har som tur är sluppit kolik!

Du vill inte ge medicin till lillstumpan? Det är väl godkänt fr.o.m 6 veckors ålder?



Hoppas det går över, a.s.a.p!!

2008-10-03 @ 20:02:47
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: MalinI

Peppar peppar så har det redan börjat lätta. Inte så det är bra ännu, men mera humant för oss föräldrar.

Vi har minifom till henne och det hjälper henne en del.

2008-10-05 @ 09:01:38
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback