Fredag den 13...

Eller just det. Det var ju bara en helt vanlig tisdag i går. 

Vaknar och känner mig inte riktigt kry efter migrän anfallet jag hade i måndags. Känner att jag inte vill stressa upp så tyvärr blir Lucas ledig från skolan. Jag måste våga släppa honom snart så han kan ta sig till skolan själv. När vågar man sånt egentligen?

Sagt och gjort. Vi tar det lungt. Äter frukost. Jag står och fixar något med Lea... Vi ska alldelens strax gå i väg till dagis med Cim och Nelly. Skönt att dagis är på samma gård som vi bor på.

Då hör jag... Ett skrik som jag aldrig har hört från Cim tidigare. Det riktigt skär i kroppen. Lägger i från mig Lea på golvet. Springer de få metrarna från köket till vardagsrummet. Han ligger på golvet vid vardagsrumsbordet. Lyfter upp honom och ska försöka trösta. Först ser jag inget speciellt. Klappar och gosar och försöker lugna. Tills jag får en lampa tänd av Lucas. Det är massa blod i nacken. Sen är det helt plötsligt blod överallt. Ansiktet, golvet, bordet, armarna.

Jag har väldigt svårt för blod. När jag har mens själv mår jag ju dåligt för att det är blod. Jag fick tyvärr lite panik där. Rusar in med Cim i badrummet för att försöka se vart det blöder. Duktiga Lucas ringer till pappa.  När jag står där och försöker göra rent så kommer lucas och säger att pappa vill prata med mig. Tjena som jag hade tid med det  

Men Anders frågar bara om han ska komma hem. Ja tack kände jag. Lucas frågar om han ska gå till dagis med Nelly. Nu var han duktig igen. Hela tiden skriker Cim i panik. Lea har ledsnat på golvet med. Hon skriker. Så jag sätter i från mig Cim 2 sekunder och lägger henne i sängen. Tillbaks till Cim. Jag får inte göra rent honom. Ser inte vart det blöder ifrån ännu. Men han börjar ta sig i nacken hela tiden. Så jag försöker titta i bakhuvudet. Där blöder det massor och en stor bula. Jag som redan hade panik blev ju inte lugnare. Cim slutar skrika ett litet tag.

Jag ringer bästaste Erika och frågar om hon kan hjälpa mig med Lea och Lucas. Jag måste åka till akuten. Hon ställer upp. Tack tack tack   Han sätter igång igen att skrika. Mutar med en glass. Han ville bara hålla den och inte äta. Packar ihop välling till lea och ett xbox spel till Lucas. Lämnar barnen och sätter mig i bilen. Anders ringer och frågar vart jag är. Jag möter upp honom i Handen och vi åker upp till närakuten. Vid denna tid har Cim lugnat sig massor.

Det var inte så farligt. Men, ens små älskade barn som gör sig illa. Man vill ju skydda dom från precis allting.




Min älskade Cim  




Sen på kvällen åker vi till Ica Maxi. Finns ju inget i matväg hemma. Då klämmer jag mig på vagnen. Crap. Det forsar blod igen... Ok att jag ser vart det kommer denna gång. Men jag hade fått min del av blod i dag. Haha


Nu ska vi gosa hela dagen jag och Cimmen  

Kommentarer
Postat av: Erika

Ush inte avis.. Får rysningar när ja läser fast ja redan vet allt.. Hoppas han e bättre.. Kramar

2009-02-18 @ 10:49:22
URL: http://Hemlig blogg ;o)
Postat av: Camilla

Ush och fy för att se barnen ha ont.Tur att det gick bra med han!

Var med om ungefär det samma när Tilde var 1 år, hon ramla i yttertrappen när hon och pappan skulle gå ut och landade i ett Cykelställ.

Det pumpade blod ur pannan på henne och jag fick panik!

Kan tillägga att jag jobbade på IVA då och hade dagen innan tagit emot en mc olycka som var ännu blodigare utan problem...

Men när det var mitt barn så funkade inget, vi åkte till akuten. Så de limmade ihop hennes panna.

Ha det nu så bra och var rädd om era huvuden och fingrar ;-)

Kram



2009-02-18 @ 14:31:27
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men lilla gubben....usch och fy!!Det är hemskt när ens små gör sig illa!!

Vad duktig stora Lucas var oxå!!

Sen stackars dig... :-(



Kram på er alla iaf!! :-*

2009-02-18 @ 16:30:37
URL: http://livetoverenlatte.blogspot.com
Postat av: Sarasnaran

Men huuuu vilken dag!

2009-02-18 @ 21:05:06
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Kaosets Gudinna

Men fy vad otäckt... :S

2009-02-18 @ 21:13:44
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: DESIGN HJÄLP?

tack..

2009-02-19 @ 12:53:04
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback