Fredagen som jag glömde publisera..

I dag hade Lucas en kompis med sig hem. Som vanligt när J följer med hem så blir det som ett barn mindre hemma. Inte en extra. Lucas och J leker bra ihop. Eller så sitter dom och spelar tv spel. Sen att dom kan börja tjoa och bråka och framför allt skrika. Förstår inte varför. Men oftast så märks dom inte.

Till middag åt vi rostbiff och potatis. Haha. Jag tycker inte om att köpa kött. Jag avskyr köttdisken efter en smärre olycka som hände när jag var gravid med Lucas. Så nu passade jag på att köpa över nätet, och då slipper jag titta på alla köttstycken.

Men barnen åt som bara den :-) Kul när det händer. Nja Nelly är ju lite hobby vegetarian och äter bara kött när det passar henne, men hon åt mycket potatis och grönsaker istället.


I kväll så ska vi titta på lets dance och äta äppelpaj. Hoppas det blir en rolig sässong. Vet inte ens vilka som är med. Har hört att blondinbella ska vara med iaf.


Min lilla pojke har varit utan blöja hela dagen nästan. Eller på dagis hade han blöjan på sig, men han gick och kissade på pottan. När vi gick hem så satte vi aldrig på blöjan. Hände en olycka. Mamma hjärtat är så stolt. Så vi får se hur det går med denna pott träning. Skulle vara skönt att ha honom torr på dagarna när vi åker till tunisien. Slippa ha två blöjbarn med sig. Nelly var torr när hon var lika gammal som Cim är nu, men Lucas var nästan året äldre. Han har ju fortfarande problem på nätterna. Men vi tar en natt i taget där. I år har det inte hänt någon olycka än. Peppar peppar.

Undra vad vi ska hitta på i morgon. Åka pulka om det finns snö kvar kanske?

Nu ska jag göra klart pajerna och sen så blir det lets dance.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback