Jaha!

Gårdagen var en sådan dag som man inte borde gått upp ur sängen. Haha. Lite småtruligt hela dagen. Inga allvarliga saker, men dock så man önskar att man fick sova genom dagen  
Men det största gahh momentet blev när vi skulle välja kakel till den stundande badrumsrenoveringen. Vi har hela tiden fått information att vi kommer till er i maj. Runt 15. Ni kommer få mer exakt datum. Men en vecka plus och minus. Bra bra. Vi hade bokat resa till den 24 maj så vi slipper vara hemma hela månaden de ska renovera. Har ingen lust att sitta hemma med barn utan vatten, kök, badrum osv. Sen ha dessa byggjobbare. Nej tack. Men... Hör och häpna. Dom kommer redan den 20 april och ska renovera. Såg hela semesterresan bara dala och sitta hemma en månad i skiten. Men tack och lov kunde vi boka om resan. Så vi åker den 26 april i stället. Men... Det är en hel månad mindre tid att få ihop fickpengar. Hade gärna vilja fått ihop lite mera fickpengar. Några månader har vi ju att spara på. Men i Maj så har vi typ inga räkningar så vi skulle kunna ta en massa pengar från den lönen. Nåja. Nu får vi väl pyssla och se hur det går.

Men har absolut ingen aning om hur mycket pengar som kan tänkas gå åt för 6 personer 2 veckor i tunisien. Någon som har varit där? Hur mycket pengar gjorde ni av med? Vi har betalt för middag och frukost. Så lunch är det vi behöver äta så att säga.

Just nu har vi ca 1000 kr om dagen. Det känns inte som det kommer räcka. Jag vill ju inte snåla när jag är på semester. Det kan jag göra hemma...

Lilla Cim är sjuk. Hostar och har sig. Underbara Anders kommer dock hem och tar honom så jag kan få åka i väg och träffa Adam och May i dag.
Vet ju inte hur länge May kommer stanna här i Sverige. Vill ju hinna träffa henne så mycket som möjligt. Vi umgicks mycket i skolan. En av mina bästa vänner. Men sen har studier och jobb sepererat oss. Hon har dom senaste åren bott i Egypten och kommer åka tillbaks dit. Det som är så skönt att träffa May är att man precis vet var man har varandra. Trots att det kan gå år mellan vi träffas så är det inte "konstigt" att träffa henne som det kan bli med andra.

Nu ska jag försöka ta mig in i duschen. Har laddat dvdn med Musse åt Cim, så det kanske går utan sällskap. Haha.

Kommentarer
Postat av: Erika

nämen åå stackare.. Tänker på er. Hoppas att det kommer gå bra med allting iaf. Hoppas att vi kan ses snart.. Idag fick jag veta att Nicolas börjar den 18 februari hos Rigmor =) spännande..

2009-01-30 @ 09:31:46
Postat av: Annie

Oj, så dem kommer tidigare ?!

Men skönt att de gick så bra att boka om resan då ? Å skönt att renoveringen börjar tidigare oxå, så kanske d eé klart & snyggt till sommaren ?! :-) Stackars Kim oxå... men skönt att Anders kom hem! Själv é båda hemma... å jag med min huvudvärk. :-(

Postat av: Annelie

Vart ska ni då? Guuud vad jag vill ha semester jag me!!!

2009-01-30 @ 18:19:59
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja just det! (Tunisien).. kom på att jag faktiskt redan visste ju!

2009-01-30 @ 21:03:30
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Marketta

Vad skönt att kunna vara borta under badrumsrenovering. Har ingen aning hur mycket pengar man kan behöva, men håller med dig. Man skall inte snåla när man har semester, då skall man leva loppan ;-).

2009-01-31 @ 14:32:32
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Åh Tunisien, där har jag varit 2 ggr 2v varje gång!

Vi bodde i SOusse första gången och 1-2 mil utanför Sousse i Port el Kantoui. Jag har älskat landet!!

Det är billigt att vara där, åka taxi kostar inget!!

Vad avis jag blir!!

Den där öde ö turen vi pratade på.... kan vi göra så att jag följer med er istället ;-)

Kram

2009-01-31 @ 15:12:04
URL: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback