Lea har fått en tand

Lilla sötnosen har fått en tand. Stora tjejen. Nu har jag ingen bebis kvar längre.  Det förklarar febern hon har haft. Ja jag vet. Barn får inte feber när dom får tänder. Det är en annan infektion i kroppen. Har hört det SÅ många gånger. Men... Efter typ 61 tanden som något av mina barn har fått så har det alltid har varit feber inblandat så hävdar jag att vissa läkare har fel. Så de så..

Var på BVC i dag. 5 års kontroll med Nelly. Syntestet klarade hon galant, teckna. Sprutan gick bra. Fick remiss till Logoped så hon kanske lär sig att säga R någon gång.

Cim tog vi vikt på oxå eftersom han inte verkar gå upp i vikt. Jag hade rätt. 5 gram har Cim gått upp på 11 månader. Vuxit 7 cm tror jag det var. Så vi ska börja med att återkomma om en månad och se om han går upp i vikt eller vad som händer. Efter det så blir vi vidare skickad till barnläkar mottagningen.

Nu ska jag gå och sova i tid... Har varit på tok försena kvällar den senaste tiden.

Kram och gonatt

Kommentarer
Postat av: Annelie

..vad har Cim för knep? ;)



Brukar va mest intressant om hörsen funkar.. för det tror man ju inte alltid.. ;)



Hihi, mår du bättre?

2009-01-20 @ 08:38:42
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kul med en tand :-)

Tycker ju inte det va längesedan du fick henne!

Min äldsta son Filip hade jättesvårt med R, men han tog de inte till logoped förräns i 1an.

Nu säger han r skapligt bra.

Så det rättar nog till sig.

Hoppas Cim går upp ivikt nu innan nästa vägning!

Kram

2009-01-20 @ 10:00:09
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Erika

Haha samma här mina barn har både fått feber och lösmage när tänderna kommit. Alltid samma visa.. =) Stackars Cim som inte går upp som han ska.. =(



Lilla Lea har blivit så stor ju..



på Onsdag blir de doktorn för Nicolas prata om kosten å så kolla öronen håll tummarna nu att han är på bättringsvägen.. =) Miranda ska dit för återbesök också hör på detta då. Hon har inte behövt använda sin medecin nånting i vinter as sköönt. =)



Saknar dig..

2009-01-20 @ 11:54:00
URL: http://pandsy.blogg.se/
Postat av: Helga

Ja det gör det verkligen! Mer än dom flesta anar! Jobbar just nu så jag tar bara en dag i taget...



Alex hade också svårt att säga R...nån månad innan han skulle börja 0:an så börja han träna riktigt ordentligt och innan skolan kunde han säga R! Detta va inget vi tvinga han till...uppmuntrade såklart men det va på eget initiativ...det va aldrig nån på bvc...



Hämtat dig från sjukan än...?

kram

2009-01-20 @ 22:13:11
URL: http://dreaming-mama.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Haha vilken surprice!

Min egna lilla prenene,ennmemeren... jag vet fan inte hur man stavar till det...

2009-01-22 @ 21:28:11
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Camilla

hehe föj med du :-)

Jag hör av mig när jag hittat en billig ö...

2009-01-28 @ 19:06:05
URL: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback