Torsdags morgonen...

Jag skulle ju skriva lite om morgonen... Haha. Var en underbar morgon. Eller inte. Det var inte morgonen från helvetet iaf.
Jag var lite trött i morse och snozade alldelens förlänge. Bad misstake. Brukar bara bli pannkaka.
Men vi är uppe kl sju iaf. Jag går och väcker de stora barnen och går för att kissa. Innan jag är klar så kommer cim upp och vill sätta sig och kissa på pottan. Sätter på honom kalsonger och börjar tvätta mig. Cim går och leker med storebror en stund. 2 sekunder ungefär. Sen börjar han gråta och Lucas skriker. Mamma du får ta Cim. Trodde det handlade om deras vanliga fighter. Cim rör cd spelaren, jag sa åt honom han blev ledsen nu måste han gå;  Historian :-D Den hör jag några gånger om dagen.

Men... Så var inte fallet. Cim hann inte till pottan. Hela kalsongerna och hallen fulla med bajs. Great. Vi har inte ätit frukost. Kl är snart kvart över sju och vi ska gå kvart i åtta. Så det var bara till att försöka få cim lugn utan att få bajs själv upp till armhålorna. Ställer honom i duschen. Den pojken hatar duschen. Han får panik. Röja upp i hallen. Säga åt Lucas och Nelly att duka frukost. Duschar av Cim under skrikande protester. Lyfter upp honom när han är ren. Torkar honom och sätter honom vid frukost bordet. Går och tar mattan och tänkte slänga in den i tvättmaskinen. Men den var ju bara handtvätt på. Nyköpt. Har aldrig tvättat den innan.

Så det var bara att slänga in den i badkaret. Hoppas att barnen har ätit frukost. Kl är tjugo i åtta, Lea har legat vaken i sängen en stund. Tar upp henne, klär på henne och Cim. På med overaller. Hinner inte mata stackars Lea. Vi kommer till skolan 1 minut i åtta. Tur att man har marginaler ;-)

Hem och mata Lea som var lite arg på sin mamma. Kände mig inte som en så bra mamma i dag. Först så får Cim ställa sig i duschen då han inte hann till pottan. Jag hoppas hoppas han inte tog det som ett straff eller något för att han inte hann dit. Tänk om det får pott träningen att pipsvängen.

Sen att Lea inte får mat... Men fem över åtta så får hon mat. :-)

Kommentarer
Postat av: Erika

oooh de lät inte som en favorit morgon presis hehe.

2009-01-15 @ 12:25:32
URL: http://pandsy.blogg.se/
Postat av: Annelie

Helt otroligt.. tror jag hade flippat som Kalle på julafton för länge sen.

Du är en toppenmamma tror jag. Inga skam känslor nu.. vi gör ju vårt bästa!

2009-01-15 @ 17:34:17
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback