Vardag igen

och jag kanske har tid att blogga lite.  

Det var morgonen från helvetet i morse här  
Började med att jag inte ALLS hade lust att stiga upp. Hade ont i huvudet. Men vad hade jag för val. Det var bara att bita i sura äpplet och inse att jullovet är slut. Gick och tvättade mig, klädde på mig och lyssnade efter tassande. Det kom inget Så jag gick in och väckte Lucas, Nelly och Cim. Ångrade att jag inte hade kameran när jag gick in till Cim. Trodde han var vaken då alla lampor lös i hans rum. Sänglampan, taklampan och en måne som han har på väggen. Men det snarkade, men jag såg ingen i sängen... Gick närmre och under kudden och täcket låg cim och snarkade. Sötnosen.

Nelly ville inte alls gå upp. Men mamma jag vill sova mera. Gå här ifrån. Ligg och dra dig en stund så går jag och fixar cim i ordning.

Sen var hon ett åskmoln hela morgonen.
Vi åt frukost iaf under lite småstress. Jag vet, mitt fel som inte kom upp ordentligt. Men eftersom jag kollade på termometern ville jag ha god tid att klä på oss sen. -11 grader. Tur det.. TOg 25 minuter. Fråga mig inte vad vi höll på med

MEn vi kom ut till bilen. Börjar stuva in barn och... Maken har glömt att sätta in Lucas bälteskudde i bilen. Lea hade overall på sig vilket hon inte har haft tidigare. Hon fick knappt plats i bilstolen.
Dags att börja skrapa rutor. Satt som berget. Tur att det bara var på halva framrutan och bakrutan. Motor och kupevärmaren hade värmt upp resten. Sätter mig i bilen för att åka in på gården och hämta lucas bälteskudde. Orkade faktsikt inte ta ut lea och Cim ur deras stolar gå hela vägen hem och tillbaks. Lucas börjar gnälla att han inte får sitta utan kudde. Han har ju så rätt. Men kl var fem i åtta vid den stunden. Skolan börjar åtta.  Sprang in, hämtade kudden till Lucas, ut och åkte i väg. Skulle sätta på vindrutetorkarna varav ena bladet går neråt mot motorhuven  Jag fattar ingenting. Stannar, ut och fixar till och det fungerar sen som det ska.

Vi kommer till skolan 2 minuter över åtta. Inte så farligt sent då. Hoppar ut ur bilen och säger Hej då till Lucas som jag gör varje morgon. Varpå Cim blir hysterisk och tror att jag ska lämna honom. Men sen lugnade han ner sig när jag satte mig.

Men han förstod vad som väntade när vi åkte från Skolan. Mamma, Lucas kolan, Cim agneta ( en av barnskötana på förskolan ) Sen smilyade han upp med hela ansiktet. Han har saknat dom på förskolan tror jag.

Efter lämning så har Lea varit otröstlig. Bara gråtit och jag vet inte vad som har varit fel. Matade, böt blöja, försökte få henne att somna. Ingenting dög. Vid elva blev hon lugn, matade henne ordentligt och hon somnade. Skönt.

Så nu sitter jag här och njuter av tystnaden. Väntar på en leverans med mat som ska komma.

Tack Erika för att du hämtade paketet. Var ju toknyfiken ;-) På avin stod det att det var från kundservice. Vad för kundservice tänkte jag och trodde det var något från någon sex shop eller något med diskret avsändare  Men det var från Ginza. Filmer. Härligt. Nu har vi lite nytt att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback