Dålig uppdatering...

Haha. Jag verkar inte ha lust. Eller ju lust har jag. Men tid ska infinnas när jag är på skriv humör. Det är inte alltid det går att kombinera med 4 barn. Speciellt inte med sjuka barn.




I helgen var jag på kryssning med Annie och Marina. Det var kul. Vi började kvällen med att träffas inne på Centralen. Det fanns inga platser kvar på buffen, så vi bestämde oss för att äta innan vi klev på båten. Vi gick till en asiatiskt restaurang. Men dom var inte interesserade att låta oss beställa. Så när vi hade väntat en kvart 20 minuter och ingen ens var interesserad av att vi skulle få beställa. Så vi gick därifrån och gick till en italiensk restaurang. Och det var det ju värt. Har inte ätit så god lasange på jag vet inte när. Vi skyndar bort till Värta hamnen och kliver på Silja Gallaxy.


Vi började att försöka hitta hytten. Den som numrerade hytterna måste ha varit full. Haha. Vi hade hytt nr 8336 tror jag det var. Vi går i gången, 8334, 8335 och sen 8371. Va???? Vad hände med våran 8336 då? Vi hittade en städerska och vi frågade vart vår hytt var. Jag TROR.... den ligger åt det hållet. Vad då tror? Borde hon inte veta. Nåja. Efter ett tag så hittade vi iaf hytten.

Vi slängde in väskorna och rökarna i sällskapet skulle ju självklart förpesta sina lungor. Sorry tjejer. Haha. Men så snäll som jag är så valde jag att följa med. Eller så ville jag inte vara själv. Kan vara så oxå.

Sen började vi göra oss i ordning. Marina gick omkring och klagade att vår korridor inte var någon partylänga. Rätt som det var så dök det upp en tjej och frågade om hon skulle hjälpa oss att ta kort på oss. Annie skulle ju som vanligt ha kort på alla samtidigt. Hon hjälpte oss och frågade om hon fick låna hårspray som betalning. Ja visst kunde hon väl få det.

Hon och hennes bror och pojkvänn kom sedan in i vår hytt. Drack lite öl och snackade skit.Efter ett tag gick vi upp och skulle entra dansgolvet. Haha. Trodde jag iaf. Mitt knä som jag har en gammal skada i vek sig och jag låg helt plötsligt raklång på golvet. Jaha... Hur skulle detta sluta. Reser mig upp och är öm överallt. Båda knäna har skrapsår. blöder lite på armen och har så ONT... Nåja. Jag vill ju fortsätta har roligt. Vi går iaf till baren och sätter oss. Lyssnar lite på uppträdana. Ganska bra cover band. Så det är bra stämmning. Rongedahl uppträder oxå.
Men jag kan inte riktigt röra mig. Så jag orkar inte upp och dansa. Bedövar mig lite med några drinkar i stället. Haha. Mina kära vänner hade ju en bra start som dricker öl. Efter ett tag känns det bättre, men då har Annie försvunnit.
 Sista bilden innan hon försvann.

Nåja. Jag och Marina går efter ett tag upp till discot. Men där är det rätt öken. Eller dålig musik. Går tillbaks ner till danssalongen och ett rock coverband uppträder. Nu blir det roligt. Dom var duktiga. När kl är framåt tre så blir vi lite trötta och går för att lägga oss.

Vi hittar Annie i hytten. Sovandes och kramade en smörgås. Haha.

Dagen efter så mår Annie och Marina lite dåligt. Annie sover hela dagen. Tråk...Jag har så ont i armen, så jag kan inte bära, kan inte göra något egentligen. Anders kommer och hämtar oss sen i värtahamnen när vi väl kommer hem. Tack och lov för det. För få hem mig och väska hade jag aldrig klarat.

På vägen hem så börjar Cim kräkas. Stackars liten. Jaha. Magsjuka tänkte jag först. Men det var det inte. Cim kräks alltid innan han får hög feber. Sen när han kom hem fick han feber. 40 grader. Höll i sig i två dygn. Nelly får öroninflamation. Så jag har haft fullt upp.

Sen har jag hittat en släkting på Facebook. Min morfars farbror emigrerade till USA i början av 1900 talet. En av hans barnbarn har jag hittat. Jätte kul. Den sidan av släkten har ynglat av sig lite mer än morfars sida.
Så nu ska jag lära känna en släkting. Fick se ett kort av honom och han har morfars näsa och ögon. :-) Så roligt.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha! Vilken galen kryssning!

Tur att ni hitta Annie..



Jag har utmanat dig på min blogg.

Kram!

2009-03-12 @ 17:04:22
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Annie

Tack för infon... haha

2009-03-12 @ 19:43:24
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback