Mammor och deras döttrar.

Jag har under eftermiddagen kvällen funderat mycket.
På mammor och deras döttrar.

Hur kan vissa mammor bete sig så illa mot sina barn?
Jag och min mamma har inte den bästa relationen. Hon är en väldigt egoistisk person som tänker på sig själv i första hand och om det finns något andra hand så räknas inte hennes barn dit ialla fall.
Sen jag själv har fått barn så kan jag inte förstå hur man kan bete sig som hon har gjort mot ens barn. Ens barn är ju ens allt. Jag skulle aldrig utsätta mina barn för det hon har gjort mot oss.

I dag pratade jag med en kompis. Hon och hennes mammas relation är inte heller den bästa. Men idag blev jag arg och ledsen. Kompisens mormor ligger döende och mamman har undanhållit min kompis denna information. Hur kan man göra det? Även fast mamma och barn inte kommer överens får man svälja stoltheten och tala om att en person är döende. Det var lite det som fick mig att börja fundera. Hur kan man???

Även så kommer tankarna på hur kommer det bli när mamma blir gammal och behöver hjälp? Kommer jag göra det? Spontant känns det. Nej... Jag har fått klara mig själv sen jag var ganska liten. Hon får oxå klara sig själv. Borde jag backa där lite?
Som min mormor som har fått demens och Alzeimer och är beroende av hjälp av div människor.  Mamma gör faktiskt än så länge en del. Men när ledsnar hon? När är det inte roligt längre?  Som så ofta tidigare så sker saker när hon tycker det är roligt. När hon får vinning utav det.

Vilken relation har ni med er mamma?

Kommentarer
Postat av: Pillan

Jag och min mamma har en jättebra relation. Tyvärr bor hon en bit ifrån oss, men jag skulle inte vilja ha ett liv utan henne.

Jag är lessen att du inte har fått uppleva samma kärlek av din mamma, som jag av min......

Kram Pillan

2009-05-26 @ 20:03:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Erika

Ush fan jag förstår så väl och känner exakt lika dant. Tänker också ofta på det ska man hjälpa till sen när hon blir gammal och behäver hjälp eller ska man skita i det.?



Just nu så orkar jag inte bry mig överhuvetaget känns som om att jag inte får ut något alls av en relation med henne...





Fan Gumz, jag tänker på dig ifall du nu ser detta.



Tycker det är j*vligt trisst att vi alla 3 inte har någon bra kontakt med våra mammor, man blir väldigt ledsen när man ser alla andra som går och umgås med sin mamma. Varför han man själv inte haft den relationen..? Det är fråga som ställs ofta..:!!!

2009-05-26 @ 22:18:22
URL: http://amorfilya.blogg.se/
Postat av: Annie

Ja du...

Jag och min mamma är inte heller versta polarna, men den é ju betydligt bättre än din! Men sen bor vi ju bit i från varandra oxå... vilket é skönt! Å umgås vi så é de ju för barnens skull!!!

Men kan väl erkänna att de var lite skönt att komma upp i helgen, inte för att umgs med henne... utan bara för att få komma till lugnet en natt :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback